Pas op

Onderstaande teksten gaan over idealen, onrecht of wat ik heb meegemaakt. Het laatste vooral zit in mijn hoofd, niet als verzinsel, maar als pijnlijke malende zeurende klagende onrecht oproepende herinneringen. Ook nieuw onrecht komt aan de orde. Maar ook als ik blijer ben, schrijf ik wat ik vind. Let niet op de taalfouten. Let ook niet op de stijl of gebruik van lelijke woorden, ik ben ook maar een mens.

maandag 25 januari 2010

Freek de Jonge & Allard S.

Freek de Jonge is ook lid geweest van het studentencorps. Een quasi fascistische organisatie, die ellebogenwerk, geweld en carrière gedrag stimuleert. In 1987 werd een gast van het korps zodanig mishandelt door Allard S., dat deze man de rest van zijn leven een gehoorbeschadiging heeft. Dit houdt in een permanente pieptoon in het oor. De man is totaal geweldloos en heeft nooit iets teruggedaan, zelfs geen aangifte. Allard ontkende alles natuurlijk. Het zou diens eigen schuld zijn, had hij de regels maar moeten kennen en daarvoor was degene die hem introduceerde weer verantwoordelijk, hij niet.
Ik ken echter ook aardige studentenkorpsleden, dat is waar, dus het is de cultuur waar ik heel veel tegen heb. Die ellebogenwerk mentaliteit gaat in de maatschappij van kwaad tot erger. Namelijk, plotseling zijn er in Nederland daklozen, die doodvriezen of verdachten die dood geslagen worden in een politiecel of mensen die jaren onschuldig in de gevangenis verblijven.
Juristen, praat me er niet van, zo'n typisch corpsstudentje, van VVD-ers en consorten.
Freek jongen donder op. Je kankert overal op, maar je leeft zelf niet volgens je eigen principes. Arrogant geval!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten