Pas op

Onderstaande teksten gaan over idealen, onrecht of wat ik heb meegemaakt. Het laatste vooral zit in mijn hoofd, niet als verzinsel, maar als pijnlijke malende zeurende klagende onrecht oproepende herinneringen. Ook nieuw onrecht komt aan de orde. Maar ook als ik blijer ben, schrijf ik wat ik vind. Let niet op de taalfouten. Let ook niet op de stijl of gebruik van lelijke woorden, ik ben ook maar een mens.

zondag 5 april 2015

Contact met mijn onderbewustzijn

Toen ik als kind een kind lag te slapen droomde ik dat ik in onze tuin een boom zag vallen. Toen de boom de grond raakte, hoorde ik een geluid en tegelijkertijd werk ik wakker van mijn moeder die de deur van mijn kamer opende en mij wekte, of dat de deur al open was en dat er geluiden waren van anderen. Dit fenomeen dat je een geluid verwerkt in je droom is interessant. Hoe kan het nou dat als je het verhaal droomt de realiteit binnenkomt in je droomwereld, maar zodanig dat het eerst wordt verwerkt in het verhaal en niet dat je er van wakker wordt zodra het geluid er is. Het antwoord moet zijn, dat onze oren via ons onderbewustzijn a.h.w. een voorstel geeft aan je bewustzijn via je droom wat het geluid zou kunnen zijn, om je beter en alerter te laten reageren op gevaren in de natuur, waarin we alle gevaren moeten kunnen trotseren. Als je een chronolgische lijn tekent van de droom en een bolletje van ons bewustzijn, dus actief als belever van de droom, is er een pijl te trekken van het binnenkomende geluid. Waar zit het geluid? Het geluid pijlt aan het begin, maar je beleeft het aan het eind. Hoe komt dat? Dus je bent in slaap, het geluid komt niet direct tot je. In je droom lijkt het geluid aan het eind van de droom te zitten, maar in werkelijkheid wordt het verhaal van de vallende boom gemaakt n.a.v. het geluid, aangegrepen uit het verhaal dat je aan het dromen bent, in dit geval dat je in de natuur bent of zo. Dus een onderbewustzijn helpt ons. Dat is hiermee bewezen voor iedereen die soortgelijke dromen wel eens heeft gehad.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten