Pas op

Onderstaande teksten gaan over idealen, onrecht of wat ik heb meegemaakt. Het laatste vooral zit in mijn hoofd, niet als verzinsel, maar als pijnlijke malende zeurende klagende onrecht oproepende herinneringen. Ook nieuw onrecht komt aan de orde. Maar ook als ik blijer ben, schrijf ik wat ik vind. Let niet op de taalfouten. Let ook niet op de stijl of gebruik van lelijke woorden, ik ben ook maar een mens.

maandag 13 april 2015

Oplossing discriminatie bij sollicitatie bijv. Schilderswijk Den Haag

Als we het met zijn allen over eens zijn dat bijv. Marokkaanse Nederlanders ook Nederlanders zijn, mag er dus niet stiekem toch gediscrimineerd worden door werkgevers, onder het mom van "in het team passen" of hij was niet netjes gekleed. Er moet een instantie of simpel systeem worden toegepast, waarbij zowel file probleem als discriminatie worden opgelost. Een werkgever moet een vacature openbaar op een site plaatsen en iedereen die voldoet en er dichtbij woont bijv. minder dan 10 km kan reageren. Vervolgens wordt er geloot wie het wordt, dat bepaalt dan niet meer de werkgever. Mensen passen zich immers wel aan elkaar en aan de situatie aan. Zo zegt psychologisch onderzoek. De belangen van de werkgevers zijn onderschikt aan algemeen belang.

Ik twitterde het al:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten